.TR alan adı başvurusu neden iptal edilir? Ne yapmak gerekir?

Paylaş

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Alan adı başvurunuz “hatalı uzantı” nedeniyle iptal edilebilir.


Hatalı uzantı uyarısı, göndermiş olduğunuz belgelerin başvurulan uzantı ile uyumlu olmadığı anlamına gelmektedir. Örneğin kar amacı güden, ticari amaçlı tüzel kişilik ve kuruluş olarak org.tr uzantılı alan adı başvurularında bu şekilde bir uyarı verilebilmektedir. Bir diğer örnek ise k12.tr uzantılı bir alan adının sahip bilgileri online başvuru sırasında, okul adı ile değil okula sahip kişi ya da kurum adına doldurulursa bu şekilde bir uyarı verilebilmektedir. Bu nedenle başvuru için iletmiş olduğunuz alan adı uzantısı için talep edilen belgeler iletiniz ya da belgelerinize uygun bir uzantıya başvurunuz.

Net.tr uzantılı alan adı başvurunuz için “eksik/uygunsuz dilekçe” nedeniyle reddedilebilir.


.net.tr uzantılı alan adları beyana göre tahsis edilmektedir. Buna ek olarak kâr amacı gütmeyen, portal ve buna benzer bir hizmet için kullanılmak üzere tahsisi sağlanmaktadır. Dolayısıyla göndermiş olduğunuz dilekçenizde tam olarak hangi maksatla bu uzantıya sahip bir alan adı almak istediğinizi, detaylı şekilde açıklamanız gerekmektedir. Halihazırda sahip olduğunuz, aynı ya da benzer amaçlarla kullanılmakta olup referans verebileceğiniz .net, .com, .com.tr uzantılı alan adlarınız varsa bu alan adlarınız da olduğunu anlatan bir dilekçe iletmeniz gerekmektedir.

Alan adı başvurunuz “hatalı sahip bilgisi” nedeniyle iptal edilebilir.


Hatalı sahip uyarısı, online başvuru sırasında alan adı sahibi için doldurulan bilgi ile gönderilen belgelerde yer alan belge sahibi bilgisinin birbiri ile uyuşmamasından ya da hatalı kaşe kullanımından ortaya çıkabilmektedir.

Lütfen online başvurunuzu gerçekleştirirken öncelikle sahip türünü; alan adı başvuru sahibi kişi ise “Bireysel” , kurum ise “Kuruluş” seçiniz. Sahip türünü kuruluş seçmeniz durumunda yalnızca “Kuruluş Adı”, “Vergi Dairesi” ve “Vergi Numarası” kısımlarını doldurunuz. Sahip türünü bireysel seçmeniz durumunda yalnızca “Ad ve Soyad” ve “TC Vatandaşlık Numarası” kısımlarını doldurunuz. Kuruluş adı ya da ad-soyad ibarelerini belge sahibi kişi ya da kurum ile birebir aynı şekilde doldurmanız gerekmektedir. Online başvuru sonrasında alan adı tahsis formunuzu ve ilgili belgelerinizi iletmeniz gerekmektedir.

Formunuzu doldururken belirtilen ibarelere dikkat ediniz. Başvurulan alan adı sahibi kuruluş ise formda; kurum yetkilisi adı, soyadı, imzası ve kurum kaşesi bulunmalıdır. Başvurulan alan adı sahibi bireysel ise formda; ilgili kişi adı, soyadı ve imzası formda bulunmalı, kaşe basılmamalıdır. Buna ek olarak belge sahibi kişinin kimlik fotokopisini de iletmeniz gerekmektedir. Formda tarih bilgisi de doldurulmalıdır.

“Belge alan adını desteklemiyor” uyarısı neden verilir?

Nic.tr, iletilen belgelerde başvurulan alan adı ibaresinin tam olarak yer almasını beklemektedir. Buna ek olarak alan adı başvurusundaki ibarede yer alan kelimenin ya da kelimelerden en az birinin, iletilen belgede bulunan ve ayırt edici unsur niteliğinde görünen özel isim olmasını talep etmektedir.

Göndermiş olduğunuz belgede başvurulan ibare hiçbir şekilde yer almıyor ya da özel isim barındırmayıp yalnızca iştigal konusundan genel bir kelime içeriyorsa bu uyarıyı alıyor olabilirsiniz. Bu durumda, lütfen başvuruda bulunduğunuz alan adını destekler nitelikte başka bir resmi belge iletiniz.

Marka tescil / başvuru belgem başvurulan alan adında geçen ibareyi içeriyor olmasına rağmen “belge alan adını desteklemiyor” uyarısı aldım. Ne anlama gelmektedir? Ne yapmalıyım?

Marka tescil / başvuru belgesinde, alan adı başvurularında ikinci maddede yer alan “marka örneği” bölümünde yer alan ibaresi kullanılmaktadır. Gönderdiğiniz belgede ilgili açıklama ticari marka örneği bölümünde yer almayabilir veya eksik olabilir. Bu nedenle, başvurulan alan adı ibaresini içeren marka tescil / başvuru belgenizi göndermeniz gerekmektedir.

Daha Fazla İçerik

ALAN ADI

URL Yönlendirme Nasıl Yapılır?

Aşağıdaki adımları takip ederek URL yönlendirme yapabilirsiniz. Kayıtlı e-postanız ve parolanız ile METUnic kullanıcı hesabınıza giriş yapınız. “Alan Adlarım” menüsünden yönlendirme hizmeti etkinleştirilmiş alan adınızın