Belgeli .TR alan adı başvurusu nasıl yapılır? Hangi belgeler iletilir?

Paylaş

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Online Başvuru Aşaması

  1. Öncelikle kontrol panelinize giriş yapınız.
  2. ”Sipariş Ver” menüsünden ya da sayfada yer alan “Almak istediğiniz alan adını yazın” arama alanından başvurmak istediğiniz alan adını giriniz.
  3. Daha sonra altta yer alan alan adı uzantılarından talep ettiğiniz uzantı ya da uzantıları seçiniz ve uygunluğunu kontrol etmek için “uygunluğu kontrol et/ büyüteç işareti” seçeneğine tıklayınız.
    • “Üzgünüz, maalesef bu alan adı kullanımda.” uyarısı ile karşılaştıysanız ilgili alan adı şu an bir kişi, kurum ya da kuruluşa kayıtlı olduğu için başvuru yapamazsınız.
    • Eğer başvurmayı düşündüğünüz alan adı kullanımda ise, üst sekmede yeniden bir alan adı belirleyiniz ve uygunluğunu kontrol ediniz.
  4. Durumu “Boşta” görünen alan adınıza başvuru işlemini başlatmak için “Seçileni Sipariş Et”e tıklayınız.
  5. “(örn) alanadi.com.tr ‘i Yapılandır” başlığı altında yer alan bilgi girişleri, başvurulan alan adı için iletilecek belge sahibi kişi ya da kuruluşa göre doldurulması gerekmektedir. (önemli)
    • Sahip Türü: Alan adı başvuru sahibi kişi ise “Bireysel” seçeneğini, kurum ise “Kuruluş” seçeneğini seçiniz.
    • Sahip türünü kuruluş seçmeniz durumunda yalnızca “Kuruluş Adı”, “Vergi Dairesi” ve “Vergi Numarası” kısımlarını doldurunuz.
    • Vergi dairesi bilgileri alan adı sahibi kuruluş adına doldurulmalıdır.
    • Sahip türünü bireysel seçmeniz durumunda yalnızca “Ad ve Soyad” ve “TC Vatandaşlık Numarası” kısımlarını doldurunuz.
    • Adres bilgilerini doldurunuz.
    • Ülke bilgisini doldurunuz.
    • İl bilgisini doldurunuz.
    • Telefon bilgisini doldurunuz.
    • E-posta bilgisini doldurunuz.
  6. “Devam Et” seçeneğine tıklayınız.
  7. Ödeme ekranından ödemenizi gerçekleştiriniz.
    • Ödemenizi gerçekleştirdikten 1 ile 5 dakika sonrasında alan adı başvurunuzu Kontrol Panelinizde yer alan “Belge Bekleyen .tr Uzantılı Alan Adı Başvuruları” başlığında görebilirsiniz.


Belgeli .tr alan adı başvurusu için neler iletmem gerekmektedir?


Online başvurusunu gerçekleştirdiğiniz ve ödemesini yaptığınız belgeli .tr uzantılı alan adlarınız için belge göndermeniz gerekmektedir. Nic.tr tarafından değerlendirme gerçekleştirilirken problem yaşamamanız için lütfen aşağıda belirtilen ibarelere uygun olarak belgelerinizi hazırlayınız ve iletiniz.

  1. Alan adı tahsis formunuzu doldurarak iletmeniz gerekmektedir. Her belgeli .tr uzantılı alan adı başvurusunda, “Alan Adı Tahsis Formu”nun iletilmesi gerekmektedir. İlgili formu metunic.com.tr adresi, “Alan Adı Hizmetleri” menüsü, “Formlar” linkinde bulabilirsiniz.
    • Başvurulan alan adı sahibi kuruluş ise formda; kurum yetkilisi adı, soyadı, imzası ve kurum kaşesi bulunmalıdır.
    • Başvurulan alan adı sahibi bireysel ise formda; ilgili kişi adı, soyadı ve imzası formda bulunmalı, kaşe basılmamalıdır.
    • Formda tarih bilgisini doldurunuz.
  2. Başvurmuş olduğunuz alan adında yer alan ibareyi destekler nitelikte belgenizi iletmeniz gerekmektedir.
    • Göndermeniz gereken belge türü bilgisine metunic.com.tr adresi, “Alan Adı Hizmetleri” menüsü, “Gerekli Belgeler” linkinden edinebilirsiniz.

3.Belgenizi iletmeniz için,

  • Belgelerinizi kontrol panelinizde bulunan “Belge Bekleyen .tr Uzantılı Alan Adı Başvuruları” başlıklı alandan yükleyebilirsiniz. Belgenizi yüklemek için “açık” seçeneğinde yer alan alan adınızın sağ tarafındaki “Belge Yükle” seçeneğinden yükleyebilirsiniz.

Online başvuru sonrasında belge iletimi, on beş (15) gün ile sınırlıdır.

Daha Fazla İçerik

ALAN ADI

URL Yönlendirme Nasıl Yapılır?

Aşağıdaki adımları takip ederek URL yönlendirme yapabilirsiniz. Kayıtlı e-postanız ve parolanız ile METUnic kullanıcı hesabınıza giriş yapınız. “Alan Adlarım” menüsünden yönlendirme hizmeti etkinleştirilmiş alan adınızın