KDV Artışı: Alan Adlarından Alınan KDV’nin %20’ye Yükselmesi ve Yurt dışı Rekabetine Etkisi

Paylaş

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı’yla 10 Temmuz 2023 tarihinden itibaren katma değer vergisi (KDV) yüzde 18 olan ürünlerde yüzde 20’ye, yüzde 8 olan ürünlerde ise yüzde 10’a çıkarıldı. Bu kararla mobilya, beyaz eşya, elektronik ürünler, sigara ve alkolde KDV yüzde 20 oldu. Daha çok gıdayı kapsayan yüzde 1’lik KDV diliminde değişiklik yapılmadı. Yine bu kararın ardından, alan adlarından alınan KDV oranı da %18’den %20’ye yükseldi.

Karar, Resmi Gazete’de 7 Temmuz 2023 tarihinde yayınlandı ve 10 Temmuz 2023 tarihinden itibaren geçerli olacağı duyuruldu. Bu kısa süreli geçiş süreci, tüm Türkiye genelindeki teknik ekiplerin mesai yapmasına ve muhasebe sistemlerinde güncellemeler yapılmasına neden oldu. Bu süreç, işletmelerin operasyonlarını sürdürürken KDV oranlarındaki değişikliklere uyum sağlaması amacıyla koordine edildi.

Alan adlarını da kapsayan bu KDV artışı 10 Temmuz 2023 tarihinden itibaren METUnic üzerinden satın aldığınız alan adları için de geçerli olacaktır. Yurt dışı merkezli alan adı otoritelerinden KDV’siz alınan alan adı uzantılarına yurt içinde KDV eklenmesi METUnic gibi işletmeler için bir ek maliyet ortaya çıkarmaktadır. Bu ek maliyet, son kullanıcıya yönelik satışlarda yurt dışı rakiplerimize göre %20’lik bir artış anlamına gelmektedir. Bu durum, fiyatlandırma stratejilerimizi yeniden gözden geçirmemizi ve rekabet edebilmek için daha fazla çaba sarf etmemize neden olmaktadır. Ancak KDV nedeniyle yurt dışı rakiplere kıyasla daha yüksek fiyatlar sunmak, tüketicilerin tercihini etkilediği için yurt dışı firmalarla rekabet gücünü azaltmaktadır.

Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın bu gibi özel durumları değerlendirerek, yurt içi firmaların rekabet gücünü arttıracak önlemler alması, belirli sektörlerin gelişmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu önlemler, işletmelere rekabet avantajı sağlayabilir, yerli üretimi teşvik edebilir ve yurt dışı firmalarla olan rekabeti dengeleyebilir. Ayrıca, sektörlerin büyümesi, istihdamın artması ve ekonomik kalkınmanın sağlanması açısından da olumlu etkiler yaratabilir. Bu çerçevede, Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın sektörlerin ihtiyaçlarına göre uygun teşvikler, vergi indirimleri veya finansal destekler gibi önlemleri hayata geçirerek rekabet gücünü artırabilir, Türkiye’nin ekonomik büyümesine katkıda bulunabilirler.

Daha Fazla İçerik

ALAN ADI

“.ORG” Güvenilir İnternetin Anahtarı

Üst düzey genel alan adları arasında bulunan .ORG, İngilizce “organization” kelimesinin kısaltmasıyla oluşturulmuş bir alan adı uzantısıdır. .ORG, dünya genelinde 10.8 milyondan fazla alan adı kaydı

Popüler Yazılar

.TR GEÇİŞ SÜRECİ EN ÇOK SORULAN 6 SORU

.TR Geçiş Süreci Nedir? “.tr” yapısındaki (örn: metunic.tr , google.tr , turkiye.tr) alan adlarının tahsis edilmesi için belirlenen yaklaşık 9 aylık zaman dilimini kapsamaktadır. “.tr”