Alan adı sahip değişikliği için ne yapmalıyım?
Marka devri, şirket kapanış-açılışları, unvan değişiklikleri gibi durumlar dışında bir alan adının devri ve satışı nic.tr kuralları gereği yasaktır. Bu nedenle,alan adınızın sahip bilgisini yalnızca yukarıda bahsedilen üç durumda gerçekleştirebilirsiniz.
Marka tescil belgesi ile tahsis edilmiş olan alan adınızın, ilgili marka tescilinin sahip bilgisi TPE’de devir sonucu değişmiş ise:
- Güncelleme işlemi için TPE’den edindiğiniz marka devir belgenizi ve alan aıd bilgi güncelleme formunuzu iletmeniz gerekmektedir. İlgili alan adının sahip türü kuruluş ise formda kurum yetkilisinin adı, soyadı ve imzası; kurumun kaşesi bulunmalıdır. İlgili alan adının sahip türü bireysel ise formda ilgili kişinin adı, soyadı ve imzası bulunmalıdır. Buna ek olarak bu kişinin kimlik fotokopisi de iletilmelidir.
Kuruluş unvanına dayanarak (ticaret sicil gazetesi, oda kayıt sicil sureti vb.) tahsis edilmiş alan adınızın, ilgili kuruluşun unvanı değişmiş ise:
- Güncelleme işlemi için unvan değişikliğini gösteren Ticaret Sicil Gazetesi’ni ve alan adı bilgi güncelleme formunu iletmeniz gerekmektedir. İlgili alan adının sahip türü kuruluş ise formda kurum yetkilisinin adı, soyadı ve imzası; kurumun kaşesi bulunmalıdır. İlgili alan adının sahip türü bireysel ise formda ilgili kişinin adı, soyadı ve imzası bulunmalıdır. Buna ek olarak bu kişinin kimlik fotokopisi de iletilmelidir.
Kuruluş unvanına dayanarak (ticaret sicil gazetesi, oda kayıt sicil sureti vb.) tahsis edilmiş alan adınızın sahibi olan kuruluş kapatılmış, ve aynı kişi ya da kişilerce farklı bir kuruluş açılmışsa:
- Güncelleme işlemi için önceki şirketin kapanış belgelerini, yeni kurulan şirketin açılış belgelerini ve alan adı bilgi güncelleme formunu iletmeniz gerekmektedir. İlgili alan adının sahip türü kuruluş ise formda kurum yetkilisinin adı, soyadı ve imzası; kurumun kaşesi bulunmalıdır. İlgili alan adının sahip türü bireysel ise formda ilgili kişinin adı, soyadı ve imzası bulunmalıdır. Buna ek olarak bu kişinin kimlik fotokopisi de iletilmelidir.
Alan adı sahibi iletişim bilgileri/ vergi bilgileri güncellendi, ne yapmalıyım?
Alan adı sahip iletişim bilgilerinizde, vergi bilgilerinizde bir değişiklik söz konusu ise “Alan Adı Güncelleme” formunu doldurup iletmeniz gerekmektedir. İlgili alan adının sahip türü kuruluş ise formda kurum yetkilisinin adı, soyadı ve imzası; kurumun kaşesi bulunmalıdır. İlgili alan adının sahip türü bireysel ise formda ilgili kişinin adı, soyadı ve imzası bulunmalıdır. Buna ek olarak bu kişinin kimlik fotokopisi de iletilmelidir.